Pages

Friday, June 26, 2009

SCHEDULED ENTRY : AQIL GIGIT AISYAH


.
Petang Khamis masa ambik Aisyah balik dari skul, i tak perasan rupa-rupanya tgn kanan dia ada kesan gigit. Berbekas.

Babah dia yg perasan. Bila tanya Aisyah sapa buat, dia cuma tau cakap sakit pastu buat muka sedih.

i bukanlah jenis mak2 yang cepat melatah pegi serang mak bapak budak or teacher dia kan. But i jugak bukanlah jenis mak yang takde hati perasaan, buat bodo jer bila tgok anak kena buli dgn budak lain. Sampai pagini kesam lebam tu tak hilang okay.

So, pagini masa hantar Mencah, i showed the bitten mark to the pengasuh. i tanya, Aisyah bergaduh dgn sapa agaknya ni? Pengasuh cakap budak nama Aqil yg buat. i malas nk poyo2 nak tanya si Aqil ni yg mana... So, i told them [pengasuh] to watch the kids closely. Biasalah budak2 bergaduh or berebut toys. Anak dara hakuni pon bukanlah baik sgt, mana tau mungkin dia yang mulakan dulu kan. Tapi tak syokla kalau sampai main gigit2 sampai berbekas camtu kan?

So, sambil serahkan Aisyah kat kakak2 pengasuh tu... i said out loud to Aisyah : Aisyah jgn gaduh2 dgn abag okay... Aisyah good girl... Aisyah jgn rebut2 toys tau... [hoping that para pengasuh tu faham yg aku takde la putting the blame totally on them] But i seriously hope that this incident would never happened again.

Ok ka aku buat camtu? Tak la over sgt kan? Tak kan aku nk sound direct kat teacher dia mcm aku sound si Ika kan? Hazab benau la pulak wehh...

Lepas hantar dia, i intai Aisyah dari dalam kereta. Nampak dia tgh letak pillow dia kat lantai dan berbaring kat tgh2 hall tu tanpa alas. Alah, sian pulak tengoknya. Padehal i memang dah bekalkan comforter kecik nk buat alas kalau dia nk baring-baring. Well, i cannot expect lebih2 la kan... sapa yang ada masa nk hadap anak aku 24 jam sedangkan melambak lagi budak2 lain nk kena attend kan?

p/s : Entry ni patutnya kuar ptg Jumaat last week, tah naper dia dok tercongok lagi dlm scheduled draft dan tak kuar2. Makanya pagini, i 'push' dia suh kuar :P

Selamat pagi semua!







0 Scribbles: