Pages

Sunday, July 19, 2009

BIHUN TAMBAK JOHOR

.
As promised. As hazab as below :P

Jgn terpedaya dengan ilusi optik. Nampak mcm OK dlm gambar. Reality nya adalah KO! Cuba kelik2 bagi besar, mesti korang tetiba rasa mcm tercekik. Kekeke. Kering kontang. Masin tak sekata.

MR lapar giler lepas balik dari tengok PS punya tournament futsal mlm Sabtu aritu. Aisyah dah pitam masani. Selongkar peti, cari barang. Rendam bihun. Guna perencah nasik goreng Adabi jer. Tuang jugak kicap dan sos tiram. Potong cilipadi nk bagi pedas. Pecah telur 2 bijik. Sayur tadak stok, tapi jumpa kacang peas + carrot + jagung dlm fridge. [PS beli utk masak spaghetti tp dia tak guna pon] Resepi kelaparan ini adalah direka sendiri. Bihun tu kering sbb rendam kejap sgt, pastu masak lama sgt plak atas dapo.

Ingat nk mkn cepat2 sebelum PS balik dan tengok bihun hazab tu. Tgh nk suap ke mulut, dengar bunyi keter dia kat porch. Jengah jer kat pintu terus dia tanya : Apa 'benda' tu??

Bihun Singapore! Nasib baik Abg dah mkn kt luar, kalau tak Abg kena mkn jugak 'benda' ni!

Hehehe...






0 Scribbles: