Pages

Powered By Blogger

Tuesday, July 28, 2009

PNEUMOCOCAL DAN GREEN TEA


.
Satt... nak pi kencing sat. Satgi i sambung taip okeh!

Agak kesibukan dgn Bizkizz. Alhamdulillah, slow but steady [sedapkan hati kekeke].

Aisyah? harini pegi nursery semula. Menangis manja sambil merayu nk atuk... nk atuk [tanak pi skul, nk pi umah atuk] I have to hantar taska jugak. Habiskan mingguni at least. Minggu depan kita pikir lain sbb Maktok dia dah datang sini.

Malam tadi mcm biasa, batuk-batuk-batuk.... berkahak [tp tak reti nk kuarkan kahak tu] muntah lagi. [tiap2 mlm kan?]

Ramai yg bagi cadangan suh bagi jab pneumococcal [betui ka spelling aku?] kat Mencah. Nieza pulak suh cuba bagi madu khaula. Semuanya akan dipertimbangkan. Thanks Mak Doyah atas explaination panjang lebar. Saya dah copy, paste semuanya dan send ke email PS untuk tindakan lanjut.

Saya menghargai jasa baik teman2 blogger yang tak jemu2 berkongsi ilmu. Saya yg sangat cetek ilmu parenting, amat menghargai keprihatinan anda semua.

Skang pasal mak dia pulak. Dulu i penah cakap kan... i selalu sembelit dahsyat. Weekend lepas [Ahad kalau tak silap] kena lagi sekali. Horror! Risau jer kalau tetiba terberanak dlm toilet time tu. So, teringat pasal Eynda dok minum green tea. I pon try la. Baru 2 hari. Beli sama mcm Eynda punya brand - BOH. Tapi, nilah nk tanya pada yg pakar... rendam teh tu dlm baper gelen air ekk? Aku bantai rendam dlm jug [sederhana size] sampai kaler teh tu cair kemain. Betul ker salah? sepatutnya apa nisbah kecairan dia [perghh...dh mcm subject sains la pulokk :P]

Pastu, minum green tea ni memang boleh membantu melawas ker? [nampak sgt aku scroll laju2 jer info pasal benefit green tea yg Eynda tepek kat belog dia :P]

Sila beri tunjuk ajar ya!

p/s : Entry bergambar menyusul kemudian ekk....




0 Scribbles:



Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker


Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker