Pages

Powered By Blogger

Wednesday, July 1, 2009

DILEMA PENGURUS PID YANG BERJIWA KOSONG


.
Selamat Hari Rabu [eeii... lambatnya nk tunggu Jumaat]

Mesti menderu-deru bebudak PID klik masuk blog aku bila terbaca tajuk entry aku yang berbau masam ittew! Weiii... sambil klik Nuffnang aku taww... hehe.

Kepala otak kosong. Kosong betui. Malas dan mengantuk. Semua benda pon malas [makan jer rajin]. Sangat best kalau duduk rumah - tidur.

Sangat best kalau en suami pon tak payah keje. Boleh lepak puas2 kat umah, atau berjalan kemana-mana sampai nak tercabut lutut. Eh, Jumaatni kompeni laki aku shutdown - cuti wajib. Makanya, bini gumuk dia pon tak kan nk hadap sgt mai keje kan? Haku pon harusla ambik cuti mengejut jugak kan? PID camana [ira kan pi kursus kat UKM sampai Jumaat] - Sejak bila aku ambik berat hal 'bukak-katup' PID ni weh?

Korang tau dak, e-services aku dok terbengkalai lagi nih. Baru buat sekerat jalan [tu pon bukan aku yg buat - Ira yang byk buat] Ira dah print modul e-services tu bagi kat aku dari bulan lepas lagi, tapi satu ayat pon aku belum baca. Haritu, dia yang sungguh2 buat pendaftaran pengguna kat website pid tu. Hok syllabus yang heavy2 mcm e-kedai, e-learning apa jadah tu... haram kami tak buat lagi. Berkarat paler otak aku nk start buat weiii. KPI utk tahun ni katanya. Abih la aku weii... silap2 thn depan aku kena terminate kontrak, makanya aku meniaga brooch kat Pasar Malam Country Home jerlah [icon meraung sambil menyebut padayappa! padayappa!]

Oiiii... tolong la... awat aku rasa mcm nk muntah darah dah keje kat PID ni weii?

Ezey, Lynda, Zalia dan para penonggak PID yang lain... adakah kamu juga rasa apa yg aku rasa? Atau aku jer yang dok 'rasa' sorang-sorang? [Ayat ni mcm entry Ezey yang ini - yang juga berkisar tentang rasa tak rasa :P]

Laki aku kata, kalau benti keja pi meniaga nasik lemak kat simpang Tmn Bayu tu pepagi! Hazabbbb... aku nak bangun pagi pon seksa kemain [tak pecaya tanya Hazira, kol baper aku cek-in kat PID ni pepagi]

Korang, jom buat poll .... haruskah aku berenti kerja secara terhormat [menghantar surat kpd kementerian] atau buat bodow jer dan menunggu utk diberhentikan?

Sekali 'Puan' terbaca blog aku wehhh... kantoi!




0 Scribbles:



Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker


Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker