Pages

Friday, November 20, 2009

CUKUUUUP RASA!


Petang semlm masak tomyam campur. Seingat Makcik, inilah pertama kali masak tom yam sendiri. Pakai paste tomyam Adabi. Bila dah siap, ceduk semangkuk, ratah depan TV dgn Mencah [tunggu Babah dia balik keja lambat sgt, kami ngap dululah]




Sangat kembang montot bila Mencah tiba-tiba cakap...
Seeeedappp.... Cukuuuup rasa!
[pengaruh iklan dgn kesan positif sbb puji mak dia!]


Telur dadar dan ikan kembung sambal tu lauk sampingan untuk dinner PS.
Tak payah la Makcik nak bersumpah bagai nak bagitau kesedapannya, tengok gambaq pon dah terserlah kelazatannya kannn... [ayat penyata, sila jangan berasa sangsi]

Nota : Semua hasil masakan Makcik adalah untuk tekak melayu kan? Ewww... tak standard betui kan? Makcik teringin tawww nak masak menu canggih-manggih mcm korang2 ittew, tapi apakan daya... microwave tak ada, oven pon tak ada. Tu pasai balik-balik dok masak yang tomeh dan rebuih saja.









0 Scribbles: