Pages

Wednesday, January 27, 2010

KITA BAGI AMARAN KAT KETA DIA!

.

Hari Isnin baruni,
Kelas penuh dari pagi sampai petang.
So, PC-PC kat PID boleh kata tak dan nak sejuk.
Makcik pon sampai kering ayaq lioq dok mengajaq pagi sampai petang.
Inilah masalahnya bila student tak daftar serentak,
terpaksa guide depa 1 to 1
*pengsan*

OK, menjelang petang, bila budak2 dah balik dari sekolah
dugaan di PID semakin hebat.
Cuaca panas sudahla kan...
[ekon setengah kuasa kuda ni mana mampu nk menyamankan umat yang sebegitu ramai kann]
 Dengan bau, dengan bising....
*pengsan lagi*

Petang tu kebetulan ada 3 student, maknanya hanya tinggal 1 PC kosong saja.
Punyala ramai umat pelajar dari sekolah menengah mana tak taula
dok jengoi kepala nak guna PC.
Naik cemuih aku nak jawab...penuh! penuh! penuh!

Budak2 ni rupa-rupanya kena buat projek apekemenda tah
tapi depa kena cari biodata seorang tokoh berserta gambar.
ada sekumpulan budak2 pompuan form 2 nih dok terkial-kial nk tenyeh internet.

Tgh Makcik dok tolong budak2 pompuan ni buat projek,
muncul sorang  budak h*t*m pakai singlet,
lagi pakai seluar pendek.
Dia jengoi kepala, terus Makcik sound... penuh!
Rasanya dia bukan datang sorang,
sebab nampak mcm gelap jer sekeliling pintu luar PID tu.

Lima minit sekali dia jengoi kepala lagi dan lagi...
Makcik sudah pissed off okay!
Lalu Makcik kunci pintu.
[lagi pulak masatu dah pukul 4.30-sudah hampir masa nak merambus]

Masih tak paham bahasa,
ketuk lagi, pulas2 tombol lagi, dannn... BANG!
Tendang pintu barangkali.....
Marah tak? marah bukannn....
tapi malas nak layan.

Bila kuar dari PID masa nak balik....
Tiba-tiba Makcik terpucat sekejap
bila melihat....


Viper belakang si kontot dah ternganga laguni.
Ni amaran ringan la kot ekk....
Mujur makcik parking betui2 depan pagar
tempat laluan orang kuar-masuk  pejabat pos

Kalaula Makcik parking depan Klinik Kumar,
Apa jadila kat si kontot nan comot akuni kann...








6 Scribbles:

LiAnA said...

hamboiii main kasar nampak huhu

eynda said...

Ahahaha...nampak macam kiut je amaran tu tapi jangan main2 MR....sungai yg tenang jangan sangka tadak boya....kita tak tau tahap mana depa boleh pi kan...so hati2 kay walaupun budak h.t.m kecik2 ja...harap2 diaorg ni takat2 tu je la :-p

Nadiah Sidek said...

hish..harap takde berlaku apa2 la pasni. bahaya tul la

Rozy said...

hati2 ya makcik, takut nanti bapak budak h*t*m lak bg warning..

izzahazfar said...

perh....budak2 sekarang....sila berhati2 ya makcik rehan

Elyn said...

uiks main kasar nampak!! kalo aku kene camtu... tunggu la korangs ekor2 sapa suh usik kete aku. mau aku sunat sorang2!!