Pages

Powered By Blogger

Saturday, April 11, 2009

OF PAINT AND SOME WEEKEND UPDATES


.
We (more to me actually...) are considering this color and this color for the interior painting. What do you think? Yg merah tu hanya on feature wall. The rest will be grey. Kalau ikut suami, dia nk merah semua. Ewwww....pecah kepala i tengok kaler merah satu rumah.


Awww...alangkah best kalau rumah saya luas mcm dlm gambar-gambar ni!


Something like this on one of the walls (which we haven't finalized which wall and which red scheme)





And greyish like these pichas on the rest of the walls.




I love pastel and earth color. The red is just to add some impact on the dullness. Sesuai ker ekk utk rumah reban ayam (kecik!) mcm kami?

On the lights, mana paling sesuai - cahaya kuning atau putih? Harganya sama sajork. Mentolnya saja berbeza. Kalau ikut saya, putih itu paling selamat. Jimat tenaga (pokai!) kekdahnya :p



Kuning mcm ni buat i maigrain. Hehehe...



As of today, siang tadi kami ke Kepong. Shopping ringan-ringan. Beli sehelai-dua gaun murahan utk si Mencah. Gaun dan seluar yang dok ada semua dah senteng (itu tandanya saya dah lamaaaaaa tak shopping kan? :p)

Sekejap saja di Jusco. Tujuan utama outing tadi sebenarnya nk pegi Tesco Selayang. Barang keperluan kami anak beranak (esp. diapers dan susu Aisyah) byk yg dah habis. Tapi sbb Babah Mencah dah gian sgt2 nk pegi kedai pancing depan Jusco Kepong, kami tuju jugalah ke sana. On the way balik barulah singgah Tesco. Penat betul saya rasa. Padehal dekat saja. Bukan berjalan satu mall pon. Dah gemuk sangatlah tu. Kaki pon dah tak larat nk menampung berat badan Makcik Rehan. Hehehe.

Sekejap tadi saya kemaskan kotak baju Aisyah. Asingkan baju-baju lama. Kotak tu sampai dah tak boleh tutup sebab kebanyakan baju yg dah tak boleh dipakai saya tak asingkan. Biasanya 2,3 bulan sekali saya akan edit kotak tu. Semenjak kemalasan tahap Ultraman Tiga dtg menyerang (sengih) dah lama saya tak usik kotak tu. Main sumbat saja!

Setelah di edit dan dikeluarkan yang kecik-kecik, tinggal separuh saja isinya. Banyaknya baju-baju Aisyah yang dah tak boleh dipakai (budak cepat besar kan!). Saya cakap kat suami (yang sangat berharap saya sedang mengandungkan anak lelaki) - kalau yang keluar ni gegirl bagus jugak kan? Banyak baju-baju kakak yang dia boleh pakai. Jimat belanja! Suami senyum kelat sajork. Hehehe...


Selamat berhujung minggu semua!



0 Scribbles:



Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker


Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker